Planowanie przestrzenne

Zakres spraw załatwianych na stanowisku ds. planowania przestrzennego

Stanowisko to realizuje zadania własne Gminy dotyczące zagospodarowania przestrzennego, wynikające z przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach nie objętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, przy uwzględnieniu przyjętych przez Gminę Wińsko kierunków rozwoju i polityki przestrzennej .

Do zadań tych należy:

  • sporządzenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz zmian do tego studium;
  • sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  • wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  • wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości;
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania oraz  o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w sytuacji barku planu miejscowego;
  • opiniowanie wstępnych projektów podziału terenu.

Ustalenie warunków zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje na wniosek inwestora. (druk wg wzoru)
We wniosku należy podać:
1. Dane identyfikacyjne inwestora (imię i nazwisko lub nazwę instytucji wraz z numerem KRS oraz adres, adres do korespondencji, nr telefonu) oraz pełnomocnika , jeżeli działa w jego imieniu
2. Rodzaj obiektu lub zespołu obiektów bądź robót budowlanych oraz adres inwestycji i oznaczenie geodezyjne terenu - nazwę obrębu, numer arkusza mapy, numer działki.
3. Charakterystykę inwestycji, obejmującą:

  • określenie zapotrzebowania na wodę, energię, gaz sieciowy (m3/24h, kW, m3) oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów,
  • określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenie i gabaryty projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej (pow. zabudowy obiektu, wysokość kalenicy, spadek i kształt dachu, wysokość i szerokość elewacji frontowej, kierunek głównej kalenicy dachu w stosunku do frontu działki ) i graficznej (rzut pionowy obiektu budowlanego z wymiarami)
  • określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
    Ponadto w przypadku budowy obiektów handlowych należy we wniosku określić powierzchnię sprzedaży.

Do wniosku należy dołączyć:
1. 1 egzemplarze kopii mapy zasadniczej lub w przypadku jej braku kopię mapy katastralnej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:1000 lub 1:2000. Mapa powinna obejmować obszar sąsiednich nieruchomości w obrębie min. 3 krotnej szerokości działki objętej wnioskiem.


Kopię mapy zasadniczej można nabyć w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wołowie.
2. Załącznik graficzny, opracowany na kserokopii mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, zawierający:
- granice terenu objętego wnioskiem
- granice obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać,
- projektowaną lokalizację obiektu/ów).
3. Pełnomocnictwo/a/ udzielone osobie/osobom/, działającego/cym/ w imieniu wnioskodawcy - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis.
4. Umowę (lub zapewnienie dostaw) gwarantującą zaopatrzenie inwestycji w wodę i oraz odbiór ścieków (Zakład Gospodarki Komunalnej);
5. Umowę (lub zapewnienie dostaw)gwarantującą zaopatrzenie inwestycji w energię elektryczną (np. Tauron Dystrybucja S.A. Oddział we Wrocławiu Rejon Dystrybucji …..,
6. Ewentualnie dokument potwierdzający służebność gruntową gwarantującą dostęp do drogi publicznej.
7. Dowód zapłaty wymaganej opłaty skarbowej.

 

Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej dokonanie czynności urzędowej w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
- 598 zł - decyzja (z opłaty zwolnieni są właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości),
- 56 zł - przeniesienie decyzji na rzecz innej osoby,
- 17 zł - pełnomocnictwo,
- 10 zł - zmiana decyzji.
Podstawa naliczenia opłaty: Ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635)


Tryb odwoławczy
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, w terminie 14 dni od jej doręczenia, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Wójta Gminy.


Przeniesienie decyzji
Decyzja o warunkach zabudowy może być przeniesiona, za zgodą strony, na rzecz której została wydana - na rzecz innej osoby, jeśli przejmuje ona wszystkie warunki wynikające z decyzji i osoba na którą była wydana decyzja wyraża na to zgodę. (druk wg wzoru)


Zmiana decyzji
Decyzja o warunkach zabudowy może być w każdym czasie za zgodą stron zmieniona. (druk wg wzoru)

 

Zaświadczenia o przeznaczeniu terenu.

Podanie o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Wińsko lub miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jeżeli taki plan obowiązuje.

Podstawa prawna
Stosuje się przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego

Wymagane dokumenty
Podanie o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Gminy

Termin załatwienia sprawy
7 dni

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

 

 

 

Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Podstawa prawna
Art. 30, ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz. 647), Odpowiedni miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z podaniem nr działki, AM i obrębu.

Termin załatwienia sprawy
14 dni

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

 

Podział nieruchomości

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2014 r., poz. 647),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. z 2004, Nr 268, poz. 2663)

Wymagane dokumenty
Wniosek o wszczęcie postępowania dotyczącego podziału, wraz z załącznikami:

  • 3 egzemplarze mapy zasadniczej ze wstępnym projektem podziału;
  • dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (akt własności ziemi - odpis księgi wieczystej);
  • wypis i wyrys z katastru nieruchomości;
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli, była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązujący w dniu złożenia wniosku
    • Termin załatwiania sprawy
      Do 90 dni
    • Opłaty - brak opłat
    • Tryb odwoławczy
      Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Wójta  Gminy w terminie 7 dni od dnia doręczenia.

 

Dokumenty do pobrania

zał. 1 wniosek o wypis i wyrys
zał. 2 wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
zał. 3 wniosek o wydanie zaswiadczenia o zgodnosci zamierzonego sposobu uzytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiazujacego mpzp
zał. 4 wniosek o wydanie opinii o zgodnosci planowanego podzialu nieruchomosci z ustaleniami decyzji o warunkach zabudowy
zał. 5 wniosek o wydanie opinii o zgodnosci planowanego podzialu nieruchomosci z ustaleniami mpzp
zał. 6 wniosek o wydanie zaswiadczenia o zgodnosci wybudowanego obiektu budowlanego z ustaleniami mpzp

 


zał. 7 wniosek o przeniesienie warunkow zabudowy

 

zał. 8 wniosek o wydanie zaswiadczenia

Pismo dotyczące planowania aktu przestrzennego

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 maja 2016 18:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Strzelecki
Ilość wyświetleń: 7924
04 grudnia 2023 20:19 (Rafał Jaworski) - Zmiana treści zakładki.
04 grudnia 2023 20:19 (Rafał Jaworski) - Zmiana treści zakładki.
05 stycznia 2022 15:50 (Rafał Jaworski) - Zmiana treści zakładki.