Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Wińsko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.winsko.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Pliki (powód: część plików nie jest dostępnych cyfrowo)
  • Nagłówki (powód: brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

W przypadku ewakuacji, zagrożenia życia bądź zdrowia w budynku znajduje się krzesło ewakuacyjne. Osoby ze szczególnymi potrzebami w razie konieczności otrzymają niezbędne wsparcie.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kamila Tomaś

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Gminy Wińsko
  • Adres: Pl. Wolności 2, 56-160 Wińsko
  • E-mail: sekretariat@winsko.pl
  • Telefon: +48 71 38 04 200

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Budynek zabytkowy trzykondygnacyjny (parter, I piętro, II piętro). Budynek nie posiada windy. Budynek pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich na poziomie parteru (tył budynku), gdzie znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Głównym wejściem wchodzimy do budynku po schodach, przy których nie ma poręczy. W razie konieczności pracownicy Referatów z wyższych kondygnacji schodzą do Klienta.

Dostosowanie schodów

W budynku na piętra można dotrzeć jedynie schodami, przy których poręcz jest z jednej strony. W razie konieczności pracownicy Referatów z wyższych kondygnacji schodzą do Klienta.

Dostosowanie parkingów

W pobliżu budynku wyznaczone jest miejsce dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

W Urzędzie Gminy Wińsko informacja ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego, znajduje się tam pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Tablica z widocznymi i czytelnymi informacjami dla Klientów Urzędu z oznaczeniami Referatów znajduje się w korytarzu (parter budynku).

Dostępność tłumacza języka migowego

W Urzędzie jest możliwość obsługi z wykorzystaniem tłumacza języka migowego on-line.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 marca 2020 11:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Strzelecki
Ilość wyświetleń: 2817
13 marca 2025 08:49 (Marek Strzelecki) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
13 marca 2025 08:48 (Marek Strzelecki) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
27 marca 2024 08:12 (Marek Strzelecki) - Aktualizacja deklaracji dostępności.